نقش مشکلات جنسی در طلاق

پرستاران توانمند ایران

پرستار پيشتاز خدمت در عرصه سلامت

طبق آمارهـــــــای منتشرشده 30 تا 40 درصد زوج‌ها اختلالات جنسی را در زندگی خود تجربه می‌کنند و در بسیاری از موارد متأسفانه زنان و مردان همدیگر را با معیارهای خودشان می‌ســــنجند و شناخت درستی از نیازهای هم ندارند و تکالیف‌شان را در مقابل یکدیگر نمی‌دانند.
 
مرد سعی می‌کند زن خود را در رفتار و نیاز مانند یک مرد تصور کند یا مورد قضاوت قرار دهد و زن نیز سعی دارد شوهرش را براساس معیارهای زنانه مورد توجه یا ارزیابی قرار دهد. شاید بتوان گفت یکی از علل مهم اختلافات زناشویی و سردی‌ها و بی‌‌میلی‌های جنسی در زندگی زوجین و حتی خیانت‌ها نسبت به همسر از همین موضوع نشئت می‌گیرد.
 
دکتر فروتن متخصص اورولوژی ، زوایای جدیدی از مشکلات جنسی را بازگو می‌کند:
 

ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 6 فروردين 1394برچسب:نقش,مشکلات,جنسی,طلاق,نیاز,همسر,رفتار,درک,رابطه,عشق,لذت,ارضا,زناشویی,اختلال,مرد,زن,ساعت توسط م. عندلیب|

لطفا جهت اطلاع و دریافت آخرین اخبار پرستاری بویژه اخبار استخدامی اینجا کلیک کنید.

نوشته شده در جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:دریافت,آخرین,اخبار,پرستاری,ساعت توسط م. عندلیب|

18 ﻣﺎه ﭘﯿﺶ وﻗﺘﯽ ﺑﺮای اوﻟﯿﻦ ﺑﺎر ﻃﺮح ﺑﺮﮔﺰاری اوﻟﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮاره وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری اﯾﺮان را ﺗﮫﯿﻪ ﻧﻤﻮدم ﻓﮑﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﺮدم ﮐﻪ ﺧﻮد را وارد دﻧﯿﺎی ﺟﺬاﺑﯽ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻢ ﮐﻪ روزاﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﮫﻤﺎن ﺻﺪھﺎ
وﺑﻼگ ﭘﺮﺳﺘﺎری ﺑﺎﺷﻢ.
در آن زﻣﺎن وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ در ﭘﺮﺳﺘﺎری واژه ﻧﺎﻣﻔﮫﻮﻣﯽ ﺑﻮد ﮐﻪ در رﺷﺘﻪ ای ھﻤﭽﻮن ﭘﺮﺳﺘﺎری ﺑﯽ اھﻤﯿﺖ ﻧﺸﺎن داده ﻣﯽ ﺷﺪ اﻣﺎ اﺳﺘﻤﺮار وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ و اﻧﺘﺸﺎر ﻣﻄﺎﻟﺐ در ﺑﯿﺶ از ده وﺑﻼگ
ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آﻧﮫﺎ را وﺑﻼگ ھﺎی ﮐﻠﯿﺪی در ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﺤﺚ وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری ﻧﺎم ﺑﺮد ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﺗﺎ اﻣﺮوز وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ در ﭘﺮﺳﺘﺎری از ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﺪی ﮐﻪ در اﺑﺘﺪای ﺷﺮوع ﺟﺸﻨﻮاره داﺷﺖ
ﺧﺎرج ﺷﺪه و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺤﺚ ﺗﺨﺼﺼﯽ در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﭘﺮﺳﺘﺎری ﻣﺒﺪل ﮔﺮدد.
وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ در ﭘﺮﺳﺘﺎری اﮐﻨﻮن ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺗﯽ ھﻤﭽﻮن ﻣﺴﺎﺋﻞ و روﯾﺪادھﺎی ﺻﻨﻔﯽ ﺣﺮﻓﻪ ، اﺧﺒﺎر ﺣﺮﻓﻪ ای ، ﻣﻘﺎﻻت ﻋﻠﻤﯽ ، آﻣﻮزﺷﯽ و ﭘﮋوھﺸﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری ، ﺧﺎﻃﺮات داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ و ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ
ﭘﺮﺳﺘﺎری و دﯾﮕﺮ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت اﯾﻦ ﺻﻨﻒ ﻣﯽ ﭘﺮدازد.
ﮔﺮاﯾﺶ ﺳﺎزﻣﺎﻧﮫﺎ ، ﻧﮫﺎدھﺎ ، ﻣﺮاﮐﺰ ، اﻧﺠﻤﻦ ھﺎ و ﺗﺸﮑﻼت ﭘﺮﺳﺘﺎری ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری ﻧﺎﺷﯽ از ﻧﻔﻮذ اﯾﻦ رﺳﺎﻧﻪ در ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ و
ﺷﺎﻏﻼن اﯾﻦ ﺻﻨﻒ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .
اﻣﺮوزه وﺑﻼگ ھﺎی ﭘﺮﺳﺘﺎری ﮔﺴﺘﺮده ﺗﺮﯾﻦ و ﭘﺮﻣﺨﺎﻃﺐ ﺗﺮﯾﻦ رﺳﺎﻧﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎری در اﯾﺮان ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﻢ آن را ﻣﺪﯾﻮن ﺑﻪ روزرﺳﺎﻧﯽ ﻣﺴﺘﻤﺮ و
ﻟﺤﻈﻪ ای وﺑﻼگ ھﺎ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎری ، اﻧﺘﺸﺎر ﻣﻄﺎﻟﺐ و ﻣﻘﺎﻻت آﻣﻮزﺷﯽ ، درج و اﻧﺘﺸﺎر آﺧﺮﯾﻦ اﺧﺒﺎر و ﺗﺤﻮﻻت ﭘﺮﺳﺘﺎری در وﺑﻼگ ھﺎ ،
اﻧﺘﺸﺎر ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎ وﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ھﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺮاﮐﺰ و اﻧﺠﻤﻦ ھﺎی ﭘﺮﺳﺘﺎری در آﻧﮫﺎ ﺑﺪاﻧﯿﻢ.
ﺑﺮﮔﺰاری دھﮫﺎ ﻣﯿﺰﮔﺮد ﺗﺨﺼﺼﯽ وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری ، ﮐﺎرﮔﺎھﮫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ وﯾﮋه ﭘﺮﺳﺘﺎران دذر ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر ، اﻧﺘﺸﺎر ﻣﺴﺘﻤﺮ
اﺧﺒﺎر ﺟﺸﻨﻮاره ، راه اﻧﺪازی ﮐﺎﻧﻮن وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎری ، ﺑﺮﮔﺰاری ﻗﺮار وﺑﻼﮔﯽ ﺑﺮای وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎری در ﺑﺮوﺟﻦ ، و دھﮫﺎ ﻣﻮرد دﯾﮕﺮ و
ھﻤﭽﻨﯿﻦ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎری از ﺑﺤﺚ وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری ﺑﺎﻋﺚ ﮔﺮدﯾﺪ ﺗﺎ اﻣﺮوز ﺷﺎھﺪ ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش ﻓﺮھﻨﮓ وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ در ﺑﯿﻦ
ﭘﺮﺳﺘﺎران ﺑﺎﺷﯿﻢ
ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﯾﮑﯽ از رﺳﺎﻟﺖ ھﺎی ﻣﮫﻢ ﻣﻮﺿﻮع وﺑﻼگ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎری آﻣﻮزش ﺳﻼﻣﺖ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری در اﻣﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ وﺟﻮد
ﺑﯿﺶ از ھﺰار وﺑﻼگ ﻓﻌﺎل ﭘﺮﺳﺘﺎری و اﻧﺘﺸﺎر اﺧﺒﺎر ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﻋﻢ از ﺑﯿﻤﺎرﯾﮫﺎ ، ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی ، ﭘﺮﺳﺘﺎری ھﺎ و ﻣﻘﺎﻻت آﻣﻮزﺷﯽ درﻣﺎن ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ
آﻣﻮزش ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎر ﺧﻮاھﯿﻢ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺳﮫﻤﯽ در ﺗﺤﻘﻖ ﺷﻌﺎر ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﮫﺪاﺷﺖ ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺑﺮدارﯾﻢ و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ھﻤﮑﺎری ﺑﺮای وزارت ﺑﮫﺪاﺷﺖ ، درﻣﺎن و
آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ و دﯾﮕﺮ ﺳﺎزﻣﺎن ھﺎی ﻓﻌﺎل در ﻋﺮﺻﻪ ﺳﻼﻣﺖ در اﻣﺮ آﻣﻮزش ﺑﮫﺪاﺷﺖ و ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

نويسنده: احمد عامري مدير وبلاگ "پايگاه اطلاع رساني پرستاري"

نوشته شده در چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:وبلاگهای,پرستاری,جامعه,مجازی,پرستاران,ایران,احمد,عامري,ساعت توسط م. عندلیب|

بر اساس اخبار منتشره يكي از پرستاران با سابقه در يكي از بيمارستان هاي سمنان مورد حمله و ضرب وشتم يكي از همراهان بيمار قرار گرفت.

حادثه زماني اتفاق افتاد كه همراهان يكي از بيماران فوت شده در بخش ICU اين بيمارستان در پشت درهاي بخش اقدام به فحاشي و توهين به پزشكان و پرسنل بيمارستان كرده بودند. پس از گزارش و شكايت پرسنل بخش يكي از پرستاران خانم با سابقه دفتر پرستاري بيمارستان به قصد آرام كردن همراهيان و راهنمائي آنها به اقدام از طريق مجاري قانوني، به محل مراجعه مي كند كه در اين هنگام مورد فحاشي و ضرب وشتم يكي از همراهيان بيمار قرار مي گيرد. پس از دخالت دير هنگام انتظامات بيمارستان، فرد ضارب بلافاصله اقدام به فرار از بيمارستان كرده و متواري مي گردد.

پرستار مضروب نيز مجبور به شكايت از وي شده و موضوع از طريق مراجع قانوني در حال پيگيري است.

نوشته شده در چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:ضرب و شتم,پرستار,بيمارستان,سمنان,ساعت توسط م. عندلیب|

برگزار کننده: بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد
زمان برگزاری: ۳۰ مرداد الی ۱ شهریور ۱۳۹۲
ارسال خلاصه مقالات: ۱۸/۴/۱۳۹۲
محل برگزاری: مشهد، بیمارستان رضوی

همایش همزمان:
دومین کنگره پرستاری بیماری های قلبی

 

 

 

 

نوشته شده در شنبه 12 مرداد 1392برچسب:ششمین,کنگره,بین المللی,قلب و عروق,رضوی,پرستاري,ساعت توسط |

رئیس خدمات پرستاری بیمارستان گرمسار از کمبود شدید نیروی پرستار در این بیمارستان خبر داد.

 

زهرا علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار كرد: بخش‌ها و تخت‌های بیمارستان گرمسار به تدریج رو به افزایش است اما تاکنون پرستاری برای بیمارستان با توجه به نیازهای این بیماستان، جذب نشده است.

وی تصریح کرد: نیروی پرستار جدیدی وارد عرصه کار یا جایگزین نیروی بازنشسته می‌شود یا به صورت نیروی طرحی وارد کار می‌شود.

رئیس خدمات پرستاری بیمارستان گرمسار ادامه داد: از زمان افتتاح بیمارستان آرادان شرایط نامناسبی برای پرستاران ایجاد شده و ناگزیر به پوشش بیمارستان آرادان هستیم.

علیرضایی با اشاره به شرایط و مشکلات شغلی پرستاران گفت: فرسودگی شغلی در حوزه‌ پرستاری بسیار است و متأسفانه شرایط کمبود نیرو به پرسنل فشار وارد می‌كند.

به گفته‌ وی، متأسفانه برای تأمین نیرو هم‌اکنون ناگزیر به استفاده از کارشناسان دیگر هستیم .

وی با اشاره به کمبود و فرسودگی تجهیزات درمانی یادآور شد: با توجه به راه‌اندازی چهارمین اتاق عمل در بیمارستان گرمسار کمبود نیرو و تجهیزات می‌تواند تأثیر سویی در روند بهبود بیماران و سلامت مردم داشته باشد.

 

نوشته شده در سه شنبه 18 تير 1392برچسب:کمبود,پرستار,بیمارستان,گرمسار,ساعت توسط م. عندلیب|

 

یک پرستار طی نامه ای به رئیس جمهور منتخب با او از سختی های مردم در گرفتن خدمات بهداشتی و درمانی و دغدغه هایش گفت.

نامه یک پرستار به رئیس جمهور منتخب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری متن این نامه به این شرح است:

 

ریاست جمهور منتخب

جناب آقای دکتر روحانی

با سلام و احترام

میدانم این روزها سخت مشغول برنامه ریزی برای انتخاب دولت و تهیه برنامه های اجرائی هستید امیدوارم فرصت کنید این نامه را بخوانید یا مشاوران شما آن را به اطلاعتان برسانند.

جناب آقای روحانی

از حدود یک ماه دیگر شما سکاندار کامل اجرائی کشور می شوید و تمام مردم چشمشان به شما خواهد بود.می خواهم برایتان از حق سلامتی مردمی بگویم که باید در همه صحنه ها حماسه بیافرینند ولی این روزها این حقشان حسابی در معرض خطر است.

هزینه های کمرشکن درمان و فشاری که به مردم وارد می شود را ما پرستاران هر روز با پوست و استخوانمان درک می کنیم.هر روز خانواده هایی را می بینیم که غم بیمار بودن عزیزشان را فراموش کرده اند و دنبال تهیه پول برای تامین هزینه های درمان هستند چه بسیاری که سرمایه خود را چه خانه است چه فرش و چه حتی گوسفندی می فروشند تا عزیزشان درمان شود .

دیدن صحنه گرو نگه داشتن جسد پدر یا مادر از دست رفته  تا پرداخت هزینه را می توانید تصور کنید؟ باور بفرمایید اینها حقایق تلخی است که می بینیم ولی نمی توانیم کاری کنیم.

قرار بود از محل هدفمندی یارانه ها سهمی به بهداشت داده شود ولی این اتفاق نیفتاد .شما که با کشورهای دیگر آشنا هستید حتمًا می دانید در بسیاری از کشورها درمان برای همه رایگان است چرا ما نباشیم؟

2-ما هرروز می بینیم که بیشترین سرمایه ها در نظام سلامت در بخش درمان هزینه می شود و کمترین بهره را می بریم. هزینه یک آمپول برای درمان نه چندان مفید فقط مورد تائید گروههایی است که از درمان مردم سود می برند و با کم شدن بار بیماریها آنها مضرر می شوند مثل شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی و البته گروهی خاص.

2-امیدوارم وزیر پیشنهادی شما پیرو سیاستهای خصوصی سازی در گذشته نباشد سیاستی که بهداشت و درمان را مانند هواپیمایی و آب و برق و امور شهرداری نیازمند خصوصی سازی م یدانست غافل از اینکه سلامت مردم کالایی نیست که با پول بشود آن را معامله کرد و کسی که جهت تجارت وارد این حرفه می شود باید بداند که ارزش تامین سلامت مردم  بسیار بالاتر از درامد زایی است.

سیاست خصوصی سازی بزرگترین ضربه را بر پیکره  نظام سلامت وارد کرد و بی انگیزگی ارائه دهندگان خدمات سلامت  را باعث شد.

3- وزیر شما باید تحول جدی در آموزش پزشکی ایجاد کند.سیستم آموزش فعلی بیمار محور  و بیمارستان نگر است .جامعه امروز نیازهای بهداشتی جدیدی دارد که باید متخصصان بهداشتی آشنا با این نیازها و مسلح به علم و مهارت مقابله با بیماریهای غیر واگیر و مزمن  تربیت کرد که معتقد به پیشگیری و ارتقای سلامت باشند و نه تعمیر سلامت مردم.

4-سیستم فعلی نظام سلامت خسته و فرسوده است و نیاز به بازنگری دارد.حتماً قبول دارید که باید مدیرانی متخصص این سیستم را هدایت کنند.البته حتماً مستحضر هستید که تخصص مدیریت در علوم سلامت فقط محدود به گروهی خاص نیست.در حال حاضر تمام رده های مدیریت در این سیستم در اختیار گروهی است که تخصص آنها نه اقتصاد سلامت  یا مدیریت بهداشت و درمان و سیاستگذاری بلکه جراحی قلب،چشم پزشکی ،گوارش و زنان و زایمان است.بازنگری در این سیستم مدیریت سنتی کاری عظیم و ماندگار خواهد بود.

5- و نکته آخر اینکه پرستاران همواره در صف مقدم نظام سلامت بوده اند و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستند دولتها نیز همواره به این قشر توجه داشته اند  امیدوارم دولت امید و تدبیر نیز این مشی را ادامه دهد و مطمئن باشید در صورت توجه جدی تر به جایگاه پرستاران و بکارگیری توان آنها در ارتقای سلامت مردم سیستم بهداشتی شما موفقتر و موثر تر خواهد بود.

احمد نجاتیان

پرستار بیمارستانهای مشهد مقدس

نوشته شده در دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,ساعت توسط م. عندلیب|

 بنا بر گزارش سازمان نظام پرستاري هیئت  دولت در جلسه‌ اخیر خود برای پرستاران پنج موضوع را به تصویب رساند که در ذیل این مصوبات آمده است:

1-      ایجاد معاونت پرستاری در تشكیلات اجرایی وزارت بهداشت:

با این مصوبه پرستاری از جایگاه اداره‌كل و قائم مقام وزیر در امور پرستاری به معاونت پرستاری ارتقا می‌یابد كه با اجرا شدن آن تحول عظیمی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی،‌ درمانی، صنفی و ... ایجاد می‌شود و سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری در وزارت بهداشت می‌تواند با هماهنگی و تعامل بیشتر و تنگاتنگ به عنوان دو بال هماهنگ در تحقق اهداف مختلف پرستاری تلاش و اقدام كند. 
برابر مصوبه دولت دیگر رشته‌های گروه پزشكی صاحب نظام صنفی هم می‌تواند در وزارت معاونت مربوطه را داشته باشند.  

2-      صدور پروانه كار برای پرستاران:

اخذ پروانه كار و تایید صلاحیت شغلی همان طور كه برای پزشكان و مهندسان و سایر رشته‌ها از سوی سازمان نظام صنفی مربوطه به آنها انجام می‌شود از این پس صدور پروانه كار پرستاران كه نبود آن تا كنون یك نقص جدی در حرفه پرستاری بود توسط سازمان نظام پرستاری انجام خواهد شد.

3-      ایجاد دوره‌های تخصصی پرستاری:

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر روز افزون علوم پزشكی در راستای ارائه خدمات ویژه و بهتر پرستاری، تصویب ایجاد دوره‌های تخصصی پرستاری از نیازهای واقعی بخش پرستاری بود كه با ایجاد دوره‌های آموزشی تخصصی پرستاری ضمن ارائه خدمات ویژه پرستاران در بخش‌های تخصصی،‌دفاتر كار پرستار، پرستار در منزل و ... شاهد ارائه خدمت بیشتر و كاهش هزینه‌های سلامت مردم خواهیم بود.  

4-      عضویت نظام پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت:

این شورا یكی از شوراهای مهم تصمیم گیری در موضوعات مختلف سلامت است كه با عضویت سازمان نظام پرستاری قطعاً این سازمان می‌تواند با حضور خود در شورا با ارائه پیشنهادها و تصویب مصوبات مورد نیاز بخش پرستاری بسیار مثمر ثمر و تاثیرگذار باشد كه از جمله مصوبات مورد نیاز تعیین تعرفه خدمات پرستاری به صورت سالانه است. 

5-      اجرای قانون بلاتكلیف تعرفه گذاری خدمات پرستاری:  

باوجود گذشت شش سال از تصویب این قانون و آماده‌سازی همه‌ بسترهای لازم برای اجرای تعرفه‌گذاری، تا به حال عدم اجرای آن را عدم تشكیل شورای سلامت و نهایتاً عدم تعیین تعرفه خدمات پرستاری توسط این شورا اعلام كردند كه با مصوبه‌ دولت و مهلت 10 روزه ریاست محترم جمهوری به آن شورا برای بررسی و تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری ان‌شاءالله این‌بار به فضل الهی و همت مسئولان شاهد ابلاغ اجرای تعرفه‌های پرستاری از سوی وزارت بهداشت هستیم.

 

 

 

 

امید است این مصوبات در ماه‌های پایانی دولت دهم اجرایی شود تا دولت‌ها و مسئولان بعدی به علل مختلف نتوانند و نخواهند مصوبات را لغو یا با درجات ضعیف‌تر اجرا كنند و جا دارد به همین مناسبت از پیگیری مجدانه شخص ریاست محترم كل سازمان و تصویب مصوبات پنج‌گانه پرستاری توسط هیئت محترم وزیران از هیئت دولت و به ویژه ریاست محترم جمهوری تشكر كنیم. 

سید یعقوب جعفری

رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور

نوشته شده در جمعه 17 خرداد 1392برچسب:نظام,پرستاري,مصوبه,دولت,پرستاران,ساعت توسط م. عندلیب|

 

انجمن ارتوپدی حوادث و صدمات اندامها و ستون فقرات ایران کارگاه ارتوپدی پرستاری را 13 و 14 تیر در بیمارستان آتیه تهران برگزار می کند.

کارگاه ارتوپدی پرستاری 14 تیر برگزار می شود

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، ارتوپدی نوین، اهمیت پرستاری در ارتوپدی، سیستم عضلانی - اسكلتی، آناتومی اندام فوقانی، آناتومی اندام تحتانی، آناتومی ستون فقرات، مراقبتهای قبل از عمل جراحی و مراقبتهای پس از عمل جراحی و انواع پانسمان از مباحث این کارگاه است.

 

از دیگر مباحث این کارگاه می توان به شایعترین ها اختلالات تروماتیك اندام فوقانی، شایع ترین اختلالات تروماتیك اندام تحتانی ، شایع ترین اختلالات تروماتیك ستون فقرات، شایع ترین اختلالات تروماتیك در اطفال، اصول ATLS در ارتوپدی، روش های ثابت سازی ارتوپدی  اشاره کرد.

گروه هدف این کارگاه کارشناسان پرستاری است که برای شرکت کنندگان 10 امتیاز بازآموزی دارد.

علاقه مندان به شرکت در کنگره می توانند با شماره 88367182-021 تماس بگیرند.

نوشته شده در دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:كارگاه,ارتوپدي,پرستاري,بيمارستان,آتيه,تهران,پانسمان,ساعت توسط م. عندلیب|

http://irannurse.ir

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:سايت,جديد,آموزشی,پرستاران,توانمند,ایران,ساعت توسط م. عندلیب|


دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان چهارمین پرستار کشور به درجه استاد تمامی نائل شد.
علیرضا نیکبخت نصرابادی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری کشور گفت:این ارتقاء به واسطه درج مقالات متعدد به زبان انگلیسی در سایتهای معتبر علمی دنیا نظیر ISI، PUbMed و... و تالیف و ترجمه و گرداوری کتابهای متعدد علمی و همچنین انجام فعالیتهای مرتبط با دانش پژوهی و مشارکت در امور اجرایی و کسب جوایز علمی و عضویت در مجامع و انجمن های علمی داخلی و بین المللی و انجام طرح های تحقیقاتی است و همچنین محصول انجام ارزشیابی های متعدد از مجموع این فعالیتها خصوصاً فعالیتهای اموزشی است که توسط دانشجویان، همکاران، و مدیران دانشکده انجام می شود.
..
براساس این گزارش، دکتر «علیرضا نیکبخت نصرآبادی» عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری تهران چهارمین نفر در کشور و دومین نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران است که به درجه استاد تمام (پروفسوری) در پرستاری نائل شدند.

نوشته شده در شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:چهارمین,پرستار,کشور,درجه,استاد تمامی,پروفسور,ساعت توسط م. عندلیب|

آب جوش همیشه قل قل نمی کندبسیار بسیار مهم

خطر در كنار و در كمين ماست

اگر از مایکروفر استفاده می کنید ، این مطلب بسیار مهم را بخوانید:
بانويي درحالي كه دچار سوختگي شديد در صورت شده بود، به پزشك مراجعه كرد و گفت براي درست کردن یک فنجان قهوه، یک لیوان آب را در مایکروفر قرار دادم (کاری که قبلا بارها انجام داده ام). دقیقاً نمی دانم چه زمانی را روی دستگاه تنظیم کردم اما قصد داشتم كه آب به جوش برسد. وقتی که دستگاه خاموش می شود، لیوان محتوی آب را از مایکروفر خارج كردم وقتی لیوان را برداشتم آب نمی جوشید، اما بلافاصله تمام آب داخل لیوان به صورت انفجاری به صورتم پاشیده شد و لیوان سالم و خالی در دستم باقی ماند و در مدت كوتاهي تا زماني که لیوان را بر زمین انداختم. تمام صورتم تاول زد
پزشكش مي گويد او در ناحيه صورت بر اثر اين حادثه، دچار سوختگی درجه یک و دو گردید، به گونه ای که ممکن است جای زخم ها بر صورتش بماند. همچنین ممکن است بخشی از بینایی چشم چپ ایشان از دست برود.


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:جوشاندن,آب,مایکروویو,خطرناک,ساعت توسط م. عندلیب|

 

هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در واکنش به اظهارات توهین آمیز وزیر بهداشت به پرستاران، نامه سرگشاده گلایه آمیز صادر کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ متن این نامه به این شرح است:
جناب آقای احمدی نژاد
رئیس محترم جمهور
 با سلام و احترام با عنایت به بازدید سرزده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه خبرنگار سیما در روز چهارشنبه مورخ 11/2/92 از بیمارستان امام حسین(ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد و به علت نارضایتی بیماران و همراهان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ایشان با گذشت از مسببان اصلی نارضایتی مردم با همکار پرستاری که در حال پاسخگویی بود، متأسفانه با رفتار بسیار بی ادبانه و بدور از نزاکت و به صورت توهین آمیز با همکار پرستار برخورد کرد که باعث رنجش خاطر جامعه پرستاری و التهاب درجامعه پرستاری کشور شده است. این درحالی است که علی رغم مشکلات عدیده اعم از کمبود شدید نیروی انسانی، تبعیض های بی حد و حصر و شرایط بسیار سخت، پرستاران با تمام توان و تلاش و بی ادعا و منت سعی در ارائه خدمات مناسب دارند و همواره و مستقیماً پاسخگوی بیماران، همراهان و مردم عزیز هستند.
آقای رئیس جمهور این توهین به مقام پرستار در روز زن و معلم توسط بالاترین مقام اجرایی وزارت بهداشت که باید برای همه الگو باشد اتفاق افتاد!در حالی که مقام معظم رهبری، حضرت عالی و سایر مسئولان همواره به حفظ شأن، منزلت و احترام به این قشر محروم تأکید داشته اند لذا جامعه پرستاری انتظار دارد در اولین فرصت ممکن وزیر بهداشت در همان برنامه پخش شده در سیما (خبر 20:30) از جامعه پرستاری عذر خواهی کند در غیر این صورت عواقب ناشی از این برخورد زشت قابل پیش بینی نیست.
                                                                                       یعقوب قدسیان
                                                                   رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران

 

نوشته شده در جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:پرستار,نظام پرستاری,ساعت توسط م. عندلیب|

سرکار خانم لقايي کارشناس پرستاری و مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امیرالمومنین سمنان به عنوان بانو برگزيده امور زنان و خانواده در سمنان معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار وب دا: در آستانه سالروز فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و از بانوي برگزیده با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.متن تقدير نامه خانم لقايي همكار شاغل در مركز آموزشي درماني امير المومنين (ع) سمنان كه به عنوان بانو برگزيده امور زنان و خانواده انتخاب شدند به شرح ذيل مي باشد:
 
سرکار خانم خديجه لقايي 
فاطمه مرضیه (سلام الله علیها)، الگوی بی بدیل و غایت تکامل و رستگاری است . در سالروز ولادت این بانوی گرانقدر از تلاش خالصانه شما،  که با تاء سی به ایشان ، برای خدمتگزاری به مردم شریف کشور، میکوشید، تقدیر می شود، چرا که همت بلند و تلاشهای صادقانه افرادی که با تمام توان، و تلاش بی وفقه برای بهبود امور و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گام بر می دارند، سزاوار بهترین هاست.
اجر اخروی و توفیق هماره، در راه خدمت به مردم را مسألت دارم.
                                     دكتر عصمت باروتي
                         مشاور وزير و سرپرست دفترامور زنان
نوشته شده در جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:سمنان,بیمارستان,بیمارستان امیرالمومنین,پرستار,نمونه,برگزیده,لقائی,ساعت توسط م. عندلیب|

 

با احترام، به اطلاع كليه همكاران و محققان محترم مي‌رساند كه لیست کتابهای انتشارات بین‌المللی Springer که توسط شرکت نگارستان کتاب آبی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه خواهد شد از وب سایت زیر قابل جستجو و دانلود می باشد:

www.e-ketab.com

نوشته شده در دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:تحقیق,پژوهش,انتشارات,نمایشگاه کتاب,کتاب,ساعت توسط م. عندلیب|

به مناسبت روز پرستار مراسمي در سالن زكرياي رازي بيمارستان فاطميه سمنان برگزار گرديد. در اين مراسم كه با حضور مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشكي سمنان و با همكاري سازمان نظام پرستاري سمنان برگزار شد از پرستاران نمونه سمنان تجليل بعمل آمد.

همچنين به گزارش خبرنگار پایگاه خبری داهی ،مصاحبه ای به مناسبت روز پرستاری با پرستار نمونه در استان و کشور سرکار خانم مهری امیدیان که طی مراسمی در سالن زکریای رازی بیمارستان فاطمیه سمنان از وی تقدیر به عمل آمد انجام شد که  به شرح زیر می باشد:


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 23 فروردين 1392برچسب:نمونه,پرستار نمونه,پرستار نمونه سمنان,سوپروايزر,بيمارستان,بيمارستان فاطميه سمنان,ساعت توسط م. عندلیب|

پژوهشگران دریافتند: دادن چند داروی همزمان به بیمار شایع‌ترین خطای دارویی در بین پرستاران کشور است و پرستاران مرد بویژه افرادی که دوره‌های آموزشی کافی را طی نکرده‌اند، بیشتر دچار خطاهای دارویی می‌شوند.


ادامه مطلب

  محمدرضا رحیمی امروز در مراسم روز پرستار در تالار وزارت کشور افزود: بنده از طرف آقای احمدی‌نژاد برای تبریک روز پرستار و قدردانی از قشر زحمتکش پرستاران که از نظر تحمل رنج بیماران شهره آفاق هستند به اینجا آمده‌ام و امیدوارم مشکلات این قشر زحمتکش هر چه زودتر حل شود و در روزهای پایانی سال با شوق و ذوق و عشق به خدا و عشق به خدمت وارد سال 1392 بشوند.


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:پرستار,مشكلات پرستاران,روز پرستار,ساعت توسط م. عندلیب|

 به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر رشید رمضانی (رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت)، در نشست خبری هفته ملی سلامت مردان به معرفی 10 سرطان شایع در مردان پرداخت و گفت: سرطان های معده، پوست، پروستات، مثانه، روده بزرگ و راست روده، خون، ریه، مری، لنفوم و دستگاه عصبی مرکزی به ترتیب شایع ترین سرطان ها در مردان ایرانی است.

وی افزود: این سرطان ها، 25 درصد موارد ابتلا را از 41 هزار سرطانی که در سال در مردان ثبت می شود، تشکیل می دهند.

رمضانی با بیان اینکه یک پنجم جمعیت مردان کشور ، سیگار مصرف می کنند، گفت: 60 تا 70 درصد عامل ایجاد سرطان ریه، سیگار است و راه پیشگیری از سرطان ریه نیز مبارزه با استعمال دخانیات است.

رییس اداره سرطان گفت: در حال حاضر 16 درصد جمعیت مردان کشور مبتلا به فشار خون هستند که عوارضی مانند سکته قلبی، مغزی و بیماری های کلیوی را ایجاد می کند.

وی، چاقی را یکی دیگر از عوامل تهدید کننده سلامت مردان برشمرد و ابراز داشت:  10 درصد جمعیت مردان کشور مبتلا به چاقی هستند.

نوشته شده در جمعه 11 اسفند 1391برچسب:سرطان,معده,مردان,سلامت,ساعت توسط م. عندلیب|

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي سمنان در گفتگو با خبرنگار وب دا اظهار داشت: ساخت اين بيمارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبري در سال 1385 بود كه در زميني به مساحت 5 هزار مترمربع ساخته شد.

دكترغلامرضا محمدي هزينه ساخت اين بيمارستان را بالغ بر 250 ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد:براي تجهيز اين بيمارستان نيز بيش از 70 ميليارد ريال هزينه شده است.

وي  خاطر نشان كرد: بيمارستان ولايت دامغان جايگزين بيمارستان هاي رضايي و 11 محرم دامغان شده و رسما هيچ گونه فعاليتي در اين دو بيمارستان صورت نمي گيرد.

وي اظهار داشت: از اين پس در اين دو بيمارستان خدمات كلينيكي سرپايي بيماران خاص ومركزدرمان اعتياد انجام خواهد شد.

بيمارستان ولايت دامغان 178 تخت بستري دارد و در 5 بخش بستري، يك بخش اور‍انس،دو بخش ويژه، درمانگاه، راديولوژي،آزمايشگاه و دياليز به مردم خدمات ارائه مي دهد.

نوشته شده در جمعه 11 اسفند 1391برچسب:بيمارستان,ولاين,دامغان,افتتاح,ساعت توسط م. عندلیب|


ادامه مطلب

یک متخصص پزشکی قانونی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به بیمار پس از عمل جراحی در ریکاوری گفت: بسیاری از پرونده ها مربوط به بی توجهی در مراقبتهای بخش ریکاوری است یا اینکه بیمار را در بخش به درستی تحویل نگرفته اند.


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:ريكاوري,پرونده,پزشكي,شكايت,شكايات,خطا,خطاي درماني,بي مبالاتي,قصور,جراحي,اتاق عمل,ساعت توسط م. عندلیب|

 باعث افتخار است که به اطلاع برسانم علی رغم کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر و اشکال در باز شدن صفحات وبلاگ، به لطف اطمینان شما عزیزان تعداد بازدیدهای روزانه این وبلاگ تخصصی از مرز 600 بار و تعداد اعضای ثابت وبلاگ از مرز 600 نفر گذشته و بطور محسوسی افزایش یافته است. مدیریت وبلاگ پرستاران توانمند ایران ضمن تشکر از حسن اعتماد شما آماده دریافت پیشنهادات و نظرات شما عزیزان برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت و محتوای وبلاگ بر اساس نیاز شما عزیزان می باشد.

نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391برچسب:پرستاران,توانمند,ایران,وبلاگ,تخصصی,پرستاری,ساعت توسط م. عندلیب|

دو طرح اعتباربخشی بیمارستانها و نظام خدمات بالینی با عجله و بدون در نظر گرفتن واقعیتهای مراکز ارائه کننده خدمات طراحی و اجرایی شده و اگر این روند ادامه پیدا کند این طرحها به طرحهایی تو خالی و ناموفق تبدیل می شوند.


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 2 دی 1391برچسب:اعتبار,اعتبار بخشي,حاكميت باليني,بيمارستان,وزارت بهداشت,ساعت توسط م. عندلیب|

 گزارش ارائه مقاله در سومين همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش ها

ساري- دانشگاه علوم پزشكي مازندران—15 الي 17 آذر 1391

 ارائه دهندگان مقاله: 

سيف الله علائي (کارشناس ارشد پرستاری بهداشت جامعه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان)

مجتبي عندليب (کارشناس پرستاری و سوپروایزر آموزشی بیمارستان امیرالمومنین سمنان)


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 18 آذر 1391برچسب:سطوح پيشگيري,بيمارستان,نظام سلامت,سلامت محور,نظام ارجاع,ساعت توسط م. عندلیب|

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت رئیس سازمان تامین اجتماعی مزایای مشاغل سخت و زیان آور شامل حال همه پرستاران بخش خصوصی و دولتی می شود.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 17 آذر 1391برچسب:مشاغل سخت,مشاغل سخت و, زيان آور,پرستاران,پرستار,نظام پرستاري,ساعت توسط م. عندلیب|


 

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: واقعیت این است که نظام سلامت در هیچ مقطع زمانی جزو 4 اولویت اول دولتها نبوده است.

«سلامت» در هیچ مقطع زمانی جزو 4 اولویت اول دولتها نبوده است

 

 

شهربانو جعفری در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: برای داشتن تحلیلی از وضعیت بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی نظام سلامت باید در درجه اول به این  نکته توجه کنیم که جایگاه نظام سلامت در نزد دولتمردان ما چگونه است؟


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 17 آذر 1391برچسب:,ساعت توسط م. عندلیب|

سمنان - كویر، جنگل، مناطق خشك و بیابانی، مناطق سرسبز؛ جمیع اضداد طبیعت را یكجا می توان در استان سمنان از نزدیك مشاهده كرد.


ادامه مطلب

آيين نامه اخلاق پرستاري در جمهوری اسلامی ايران

1390



ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:پرستار,پرستاري,اخلاق,اخلاق پرستاري,آئين نامه,آئين نامه اخلاق پرستاري,ساعت توسط م. عندلیب|

سمنان - كویر، جنگل، مناطق خشك و بیابانی، مناطق سرسبز؛ جمیع اضداد طبیعت را یكجا می توان در استان سمنان از نزدیك مشاهده كرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:سمنان,استان سمنان,دامغان,شاهرود,گرمسار,ساعت توسط م. عندلیب|

نویسندگان: دكتر ليلا جويباري1، احمد عامری2، دکتر اکرم ثناگو1

1-     مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

2-     مرکز آموزش و تحقیقات پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز

مقدمه: وب نوشت، وب سایتی است که حاوی پست های  دوره ای، با ترتیب تقویمی روی یک صفحه خانگی مشترک می باشد. وب نوشت ها امکان به اشتراک گذاردن دانش را فراهم می نماید.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 30 تير 1391برچسب:وبلاگ,پرستاري, پرستار, پرستاران, وب,فضاي مجازي,بلاگ,آموزش پرستاري,ساعت توسط م. عندلیب|

نماينده وزير بهداشت در شوراي عالي نظام پرستاري گفت: ابلاغ محاسبه ضريب 1/5 براي پرستاران آنكال، دياليز، مديران پرستاري و سرپرستاران در صورت حضور در شيفت شب و ايام تعطيل برای بازديد و سركشي و یکماه مرخصی اضافه برای پرستاران بخشهای سوختگی و روانی به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تصویب شد.


ادامه مطلب

سمنان - كویر، جنگل، مناطق خشك و بیابانی، مناطق سرسبز؛ جمیع اضداد طبیعت را یكجا می توان در استان سمنان از نزدیك مشاهده كرد.

 


ادامه مطلب

بازدیدکننده گرامی به اطلاع می رساند که هم اکنون وبسایت جدید "پرستاران توانمند ایران"  به آدرس http://irannurse.ir  با مطالب و بخش های جدید راه اندازی شده و به روز می گردد. لطفا جهت دسترسی به مطالب جدید به  این وبسایت مراجعه نمائید.

به اطلاع كليه بازديدكنندگان محترم مي رسانم كه وبلاگ پرستاران توانمند ايران، در راستاي ترويج دانش پرستاري و دسترسي آزاد عموم علاقمندان به علوم پزشكي بويژه دانشجويان و شاغلين حرفه پرستاري و پيراپرستاري به مطالب روز علمي، راه اندازي شده است. همچنين يكي از اهداف مهم اين وبلاگ ارائه مشاوره در خصوص خدمات و مراقبتهاي پرستاري، مراقبت از بيمار و پاسخگوئي به سئوالات شما عزيزان در اين زمينه است.

در همين راستا اين وبلاگ آماده پذيرش و انتشار كليه مطالب مرتبط با رشته پرستاري، اتاق عمل، هوشبري، فوريتهاي پزشكي و بهياري مي باشد. علاقمندان به همكاري پس از عضويت در اين وبلاگ مي توانند مطالب خود را از همان طريق براي مديريت وبلاگ ارسال نمايند. لطفا پيشنهادات و نظرات خود را در اين قسمت اعلام نمائيد.

همچنين به اطلاع کلیه علاقمندان به فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی در حوزه های مرتبط می رساند "وبلاگ پرستاران توانمند ایران" با متوسط بازدید روزانه 700 بار و بیش از 800 نفر عضو آماده مشاركت با فعالان اين حوزه می باشد. علاقمندان پیشنهاد خود را از طریق ایمیل مندرج در پروفایل مدیر وبلاگ اعلام نمایند.


ماماها مي توانند آمار زايمان هاي طبيعي را بالا برده و در زايمان هاي بدون درد مشاركت فعال داشته باشند همچنين مي توانند به عنوان واسطه اي بين متخصصان زنان و خانم هاي باردار باشند.


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:ماما,سزارين,زايمان,زايمان بدون درد,ساعت توسط م. عندلیب|

آقاي دكتر غلامرضا محمدي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي سمنان در جمع پرستاران به مناسبت روز پرستار  گفت: این عدد از متوسط كشوری كه 1/2 نفر است بالاتر است و نشان دهنده وضعیت بهتر در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی سمنان است.
وی از فعالیت یك هزار و 200 نیروی پرستاری در شاخه های مختلف در این بیمارستانها خبر داد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی بیمارستانهای 160 تختخوابی دامغان و 220 تختخوابی سمنان 100 تخت به بیمارستانها اضافه می شود.
 دكترمحمدی ادامه داد: با توجه به افزایش این تعداد تخت بیمارستانی نیازمند افزایش تعداد پرستاران هستیم كه از طریق آزمون جذب می شوند.
در آئین بزرگداشت روز پرستار در تالار زكریای رازی در بیمارستان فاطمه سمنان 19 نفر از پرستاران، بهیاران، كاردانان اتاق عمل و فوریتهای پزشكی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:پرستار,استخدام,سمنان,روز پرستار,ساعت توسط م. عندلیب|

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: هم اکنون پرستاران فقط در حیطه مراقبتی و در بیمارستانها فعالیت می کنند، در حالی که در دانشکده ها در خصوص هر 3 حیطه بهداشت، درمان و توانبخشی آموزش می بینند.


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,ساعت توسط م. عندلیب|

رئیس دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی از ناهماهنگی میان آموزش و درمان به عنوان حلقه مفقوده آموزش پرستاری تعبیر کرد و گفت: نه آموزش با درمان و نه درمان با آموزش هماهنگی ندارند.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 12 اسفند 1390برچسب:آموزش پرستاري,درمان,پرستاري,بالين,ساعت توسط م. عندلیب|

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: کادر فوريت پزشكي مراکز اورژانس 115، مراکز دیالیز، مدیران پرستاران و نیروهای بالینی آنکال مراکز درمانی از مزایای قانون ارتقای بهره وری برخوردار می شوند.

نوشته شده در چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:قانون ارتقاء بهره وري,فوريت پزشكي,دياليز,115,ساعت توسط م. عندلیب|

چارت جدید دانشگاههای علوم پزشکی که مطابق آن مدیریت پرستاری مستقیماً زیر نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد، منتشر شد.

 

 

نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:چارت تشكيلاتي,مديريت پرستاري,ساعت توسط م. عندلیب|


آخرين مطالب
» مراقبتهای پیش از بارداری
» نقش مشکلات جنسی در طلاق
» دانلود فایل های آموزشی پرستاری
» آشنائی با اصول اولیه الکتروکاردیوگرافی
» دریافت آخرین اخبار پرستاری
» دانلود نرم افزار شبیه ساز احیای قلبی ریوی
» دانلود کتاب پرستاری در بیماری های مغزو اعصاب
» مراقبتهای پرستاری در تغذیه با لوله معده (NGT)
» انواع تنگی نفس
» فرآيندهاي تخصصي پرستاري بخش اورژانس: ترياژ
» غده برآمده چربی زیر پوستی
» اضافه وزن و چاقي
» تشخيص زودرس سرطان سينه با خودآزمائي
» انسولين لانتوس یا انسولین گلارژین و نحوه استفاده از آن
» دستورالعمل تزریق آمپول کلگزان CLEXANE:
» مشکلات گروه خونی متفاوت در زوج‌ها
» "فشارخون را جدي بگيريم"
» انواع تنگی نفس و علائم آن
» آشنایی با علائم سکته قلبي
» خطرات استفاده از لاك ناخن
» ده دليل مهم براي مراجعه به پزشک
» مقابله با آلرژی فصلی همزمان با رسیدن فصل پاییز
» نارسایی حاد کلیه - ARF
» مهمترين هشدارها و مراقبتها در مصرف دارو:
» 28 نکته مهم درباره واکسیناسیون کودکان
» همه چیز درباره تیروئید
» هيستركتومي و انواع آن
» دانلود فيلم آموزشي نحوه گرفتن لاین وریدی (رگ گيري)
» وبلاگهای پرستاری ، جامعه مجازی پرستاران ایران
» پوکی استخوان
» اصول تزریقات ایمن
» ضرب و شتم پرستار در بيمارستان سمنان
» ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی
» کتاب پزشک همراه برای موبایل
» ارائه يك رژيم غذائي براي ماه مبارك رمضان
» مدل فرآیند رویارویی با خطاهای پرستاری در بخش‌های مراقبت ویژه
» کمبود پرستار در بیمارستان گرمسار
» نامه یک پرستار به رئیس جمهور منتخب
» کیست تخمدان و آنچه که در مورد آن لازم است بدانیم
» 5 مصوبه‌ مهم دولت برای پرستاران
» انواع مسمومیت
» پیشگیری از بروز مسمومیت در اطفال
» دانلود فايل مديريت خطر و ايمني بيمار (از مجموعه دوره هاي الزامي اعتباربخشي)
» دانلود فايل مهارتهاي ارتباطي (از مجموعه دوره هاي الزامي اعتباربخشي)
» برگزاري كارگاه پرستاري ارتوپدي
» سايت جديد آموزشی پرستاران توانمند ایران
» دیابت دوران بارداری
» اصول کاربرد و نگهداری الکتروشوک
» دستور العمل های مهم کار در اتاق عمل
» سنکوپ

Design By : Pichak